پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250548
تخريب کل عين‌الاسد در حمله موشکي ايران/ انتقام خون شهيد سليماني قطعي است
تاریخ انتشار : 1399/10/16 10:16:11
نمایش : 1335
کارشناس مسائل سياسي گفت: حملات موشکي ايران بعد از شهادت سردار سليماني تمامي پايگاه آمريکايي عين‌الاسد را تخريب و جامعه غربي را دچار وحشت کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن هاني زاده کارشناس مسائل خاورميانه در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن بازخواني وقايع مربوط به حمله ايران به پايگاه موشکي عين الاسد اظهار کرد: عين الاسد آمريکا در منطقه الانبار عراق يکي از بزرگترين پايگه هاي نظامي اين کشور در غرب آسيا و پايگاه استراتژيک نيروهاي آمريکايي در خاورميانه تلقي مي شود.

وي افزود: دهها کماندو و تفنگدار آمريکايي با پيچيده ترين تجهيزات نظامي از جمله تجهيزات رصد ماهواره اي تحرکات کشورهاي منطقه در اين پايگاه مهم آمريکا حضور داشتند. دليل اينکه ايران عين الاسد را هدف موشکي خود به عنوان شروع بحث انتقام سخت قرار داد هم در اين بود که عمليات ترور سردار سليماني از اين پايگاه آغاز شد. عين الاسد مستقيما با کاخ سفيد و دفتر دونالد ترامپ براي انجام اين عمليات در ارتباط بود.

کارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به پيامهاي حمله ايران به پايگاه عين الاسد تصريح کرد: ايران با ضربه زدن به قدرتي که بعد از جنگ جهاني دوم هيچ کشوري جرات نکرده بود به آن حمله کند به جهانيان ثابت کرد که در انتقام خون شهيد سليماني و سرداران خود کوتاهي نخواهد کرد.

هاني زاده تاکيد کرد: اگرچه آمريکاييها داعيه دار ابرقدرت بودن جهان هستند اما نتوانستند حمله موشکي ايران را پاسخ دهند. البته آنها چند مرتبه قدرت ايران را مورد آزمايش قرار داد که از جمله آنها مي توان به انهدام پيشرفته ترين پهپاد آمريکا در خليج فارس اشاره کرد. کشور ما ثابت کرد که داراي بازوان قدرتمندي در جهان بوده و از پيچيده ترين تجهيزات جنگ الکترونيکي برخوردار است.

وي تشريح کرد: در اين ميان ممکن بود تيم سياسي ترامپ قصد داشته باشند به ايران حمله کنند تا ثابت کنند همچنان ابرقدرت هستند اما از آنجايي که اختيار حمله دست ژنرال هاي پنتاگون بوده و اين ژنرال ها با دقت تمام قدرت و واکنش احتمالي ايران را تحليل مي کنند، مانع از اين شدند که ترامپ دست به ماجرايي بزند.

کارشناس مسائل سياسي تبيين کرد: جمهوري اسلامي ايران اين قدرت را دارد که منطقه را به هم بريزد، کاخ سفيد و پنتاگون هم به خوبي اين مسائل را مي دانند. لذا تحريک بسياري از رژيم هاي مرتجع عرب براي حمله آمريکا به ايران همواره با مخالفت هاي ژنرال هاي آمريکايي مواجه مي شود.

هاني زاده با تشريح دلايل پنهان کاري خرابي هاي عين الاسد توسط رسانه هاي غربي توضيح داد: تلاش رسانه هاي آمريکا بر اين است که در بزرگنمايي توان نظامي آمريکا و ضعيف جلوه دادن توان کشورهاي مقابل از جمله ايران وحدت رويه داشته باشند؛ اما واقعيت اين بود که حملات موشکي ايران بعد از شهادت سردار سليماني تمام اين پايگاه را تخريب کرد.

وي افزود: آمريکا در طول 17 سال گذشته پيچيده ترين تجهيزات رصد ماهواره اي را پايگاه عين الاسد جاي گذاري کرده بود که تمام اين تجهيزات با حمله ايران نابود شد؛ 90 نفر از افسران و مقامات نظامي آمريکا در اين حملات کشته شدند، خسارات مالي بسيار سنگين و آسيب هاي رواني جدي به نيروهاي آمريکايي مستقر در اين پايگاه ها وارد شد که رسانه هاي غربي بيشتر اين مسائل را منعکس نکردند.

کارشناس مسائل خاورميانه گفت: آمريکايي ها با کم اهميت جلوه دادن اين حمله موشکي که بسيار دقيق بوده و قدرت تخريبي بالايي داشته صرفا در تلاش هستند تا مانع از اين شوند که قدرت ايران جامعه غربي و آمريکا را دچار وحشت کند.

هاني زاده ابراز کرد: طبق گزارشهاي موجود 48 نفر از شخصيت هاي نظامي و سياسي که به طور مستقيم و غير مستقيم در ترور سردار سليماني نقش داشتند، در ليست تعقيب ايران هستند. اينها هرگز از تعقيب قضايي و قانوني مصون نخواهند ماند و ايران بازوان قدرتمندي در خود ايالات متحده دارد که انتقام خون شهيد سليماني و شهداي مقاومت را در زمان و مکان مناسب از آنها خواهد گرفت.

وي با اشاره به تجمع ميليوني مردم عراق در ميدان التحرير بغداد تصريح کرد: اين تجمع در واقع يک رفراندوم عمومي ملت عراق بود براي اخراج نيروهاي آمريکايي از عراق؛ مصطفي الکاظمي نخست وزير عراق بايد مصوبه سال گذشته پارلمان عراق را ناظر بر اخراج نيروهاي آمريکايي از خاک عراق را اجرايي کند.

کارشناس مسائل سياسي در پايان خاطرنشان کرد: اگر الکاظمي بخواهد در برابر مصوبه پارلمان ايستادي کرده و نيروهاي آمريکايي را اخراج نکند، درگيري خونين مستقيمي بين مردم عراق و نيرهاي آمريکايي آغاز مي شود. مردم عراق در انتظار فرمان رهبران جهاد الحشد الشعبي، النجبا و حزب الله عراق هستند تا تقابل خود را به صورت جهادي در مقابل نيروهاي آمريکايي براي خروج آنها از عراق آغاز کنند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html